محل تبلیغات شما

سئو چیست ؟

سئو در علم امروز به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است .

آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو سئو و بهینه سازی نمایید ؟

اگر جواب شما خیر است , بدانید که وب سایت شما در موتورهای جستجو خیلی سخت کار خواهد کرد .

الگوریتم برنامه ریزی برای جستجوگرها دارای بخش های متفاوتی است , هر بخش فعالیت جدا ناپذیری نسبت به سایر بخش ها دارد , موتورهای جستجو در اینترنت همگی یک هدف دارند و آن ارتقا سایت های است که برای بازاریابی خود تلاش کرده اند .

امروز یکی از مهمترین و پرامتیاز ترین فاکتور در عرصه موفقیت در بازاریابی اینترنتی سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو است

اگر شما دارای علم سئو ( SEO ) خوبی هستید , بدانید که با این تکنیک میتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید  و همواره فرصت های بیشتری را برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل را کسب کنید .

وب سایت های بهینه سازی شده دارای معیارهای بهتری نسبت به سایر وب سایت های ساده می باشند , زیرا موتورهای جستجو از جمله موتور جستجوی گوگل زمان کمتری را صرف بالا آوردن این گونه سایت ها که برای سئو اهمیت زیادی قائلند خواهد کرد .

نکات و استراتژی های زیر به شما می آموزد که چگونه وب سایت خود را برای موتور جستجوی گوگل سئو و بهینه سازی نمایید , پس با ما همراه باشید.

سئو (SEO) سایت:

سئو در سایت به  مجموع فعالیت های انجام گرفته در 

طراحی و توسعه وب  گفته می شود  که باعث بهبود بصری سایت خواهد شد.این به معنای بهینه سازی وب سایت و محتوا برای بهبود دسترسی ، رعایت و تجربه استاندارد سازی سایت  برای کاربران است.

5 دلیل برای بهینه سازی وب سایت شما

اگر مطمئن نیستید که زمان لازم را برای یادگیری تخصصی اصول سئو و بهینه سازی پس از طراحی سایت ندارید این پنج دلیل میتواند در وقت شما جهت یادگیری اصول اولیه سئو صرفه جویی کند .

 

در ابتدا باید بدانید ارتباط بین موتور جستجو و سایت شما چگونه است تا بتوانید پایه اولیه یک وب سایت کارآمد را بتن ریزی کنید .

بیایید به پنج دلیل خاص برای بهینه سازی سایت خود به صورت فوری و به طور مستمر در کمترین زمان اشاره کنیم . پس با ما همراه باشید.

  1. وب سایت خود را برای مخاطبان خاص مفید کنید

گاهی بازاریابان احساس میکنند که با Google اختلاف دارند. گاهی اوقات مشاهده میکنید که  موتور جستجو نمیتواند بهترین مطالب شما را رتبه بندی کند، یا بعد از یک بروز رسانی الگوریتمی، کاهش زیادی در ترافیک مشاهده می شود.

در حقیقت، چه تفاوتی با اهداف شما و گوگل وجود دارد ؟

یک پیشنهاد ویژه به شما دارم , تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بهترین مطالب ممکن را برای مخاطبین خود ارائه دهیم , تجربه ثابت کرده محتوای خوب , خاص و تخصصی کاربر تخصصی و همیشگی را به دنبال دارد , پس بیایید یک تجربه مثبت برای کاربران ایجاد کنید .

اولویت بندی محتوا ارزش قابل توجه را خواهد داشت .

به این نکته توجه کنید مشاهده پیشرفت زمان زیادی را ممکن است در پی داشته باشد زیرا گوگل همواره در حال تجزه و تحیلی میلیون ها وب سایت است , در حال که شما تجزیه و تحیلی کلی سایت و رفتار مخاطبین خاص خود را دارید . پس کاملا طبیعی است مشاهده نتیجه سئو چندین ماه به طول بیانجامد.

الگوریتم گوگل چگونه تصمیم میگیرد

گوگل با استفاده از بیش از 200 سیگنال رتبه بندی تصمیم می گیرد که کدام محتوا در صفحه اول نتایج موتور جستجوظاهر شود. الگوریتم گوگل طوری برنامه ریزی شده که  توجه خاصی به نشانه هایی از سئو یک سایت یا یک صفحه وب خاص به اطلاعات ارائه شده به جستجوگرها را مشاهده و با داده های خود سنجیده و رتبه بندی کند .

هنگامی که شما در موتورهای جستجو دقیق تمرکز می کنید، کلمات کلیدی معناشناختی اولیه و غلط مرتبط با هدف جستجو را انتخاب می کنید. شما باید محتوایی بنویسید که مخاطبان به دنبال آن می باشند و یا دوست دارند بخوانند , از طرفی اطمینان حاصل کنید که متای اطلاعات را که به موتور جستجو چون گوگل را ارئه می دهید قابل درک باشد .

اگر وب سایت خود را بهینه سازی کنید در واقع شما تمرکز خود را بر هدایت بازدیدکنندگان نسبت به یک هدف مشخص خواهید کرد .

دانستن اینکه چگونه بهینه سازی وب سایت خود را برای جستجوگرها و تبدیل یه یک سایت معتبر چگونه است خود یک علم اندوزی در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است .

  1. ترافیک واقعی خود را افزایش دهید

کسب درآمد از طریق سایت مستم داشتن ترافیک واقعی و مرتبط با سایت از طریق بازدید کنندگان است.

با این حال، ترفند و تکنیک جذب ترافیک  ارگانیک و واقعی  از طریق جستجوگرها رایگان است. شما باید برای توسعه و ارتقاء محتوای خود علم و اندوزی و هزینه پرداخت کنید،

آری هزینه ؟ منظور از پرداخت هزینه اینست که برخی سایت ها برای محتوای خود بسیار ارزش قائلند به گونه ای که اقدام به استخدام کارشناسان تولید محتوا کرده تا از این طریق سرعت پیشرفت خود را در بخش محتوا دو چندان کنند.

 

برخی ترفند ها نیز مانند تبلیغات گوگل وجود دارند که باعث افزایش ترافیک واقعی شما خواهند بود , اما هیچگاه مقیاس اصلی و واقعی از تبلیغات گوگل و آنهایی که سایتشان در صد نتایج گوگل به صورت دائمی است نخواهد بود  . در جستجوی ارگانیک نزدیک به 15 درصد افزایش برای سایت های صدر نتایج پیش بینی شده و نزدیک به 2 درصد در پنل های تبلیغاتی.

پس روش عقلانی اسن است که وقت خود را تنها بر روی  تبلیغات گوگلی نکنید  اما تبلیغات گوگل هم میتواند کمک کننده باشد, شما میتوانید منابع مالی و زمان خود را به سئو سایت اختصاص دهید

  1. سرمایه گذاری در ترافیک موجود

هنگامی که مردم از وب سایت شما بازدید می کنند، هیچگاه به عنوان مدیر سایت نمی خواهید آنها را به اطراف بکشید و ترک کنید. در عوض، می خواهید یک تصویر ماندگار ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید که مجددا به سایت شما بازگردند.

یادگیری نحوه بهینه سازی وب سایت ، نیاز به درک تجربه کاربر دارد. کشف نحوه بازدید از سایت خود، اینکه آیا آنها چه صفحاتی را بیشتر بازدید می کنند و یا چه خدماتی را ارائه میدهند که خود کاری تخصصی و زمان بر است .

مثلا فرض کنید در سایت خود بخشی دارید که مخاطبین ایمیل خود را وارد کرده و آخرین اخبار برای آنها ایمیل میگردد , شما با این تکنیک میتوانید مشوق ها و پیشنهادات خود را در زمان دیگر برای آنها ارسال نمایید ] شما با این راهکار قادرید بازدید دوباره ای برای وب سایت خود خلق کنید , بازدید از مشتریان ثابت خود .

سرمایه گذاری در ترافیک موجود کمک می کند تا نرخ تبدیل بازدید  خود را بهبود بخشد، زیرا درصد بیشتری از ترافیک ارگانیک شما زنده خواهد شد .

وقتی که به عنوان یک مدیر سایت فعالیت داردی مسلما باید بدانید مخاطبان خاص شما چه کسانی هستند , چه چیزی میخواهند و چگونه پاسخ شما را خواهند داد لذا این یکی از شیوه های جذاب در جذب ترافیک بر مبنای اصول سئو می باشد .

  1. وب سایت خود را حرفه ای تر کنید

هر شخصی میتواند سفارش 

طراحی سایت را ارسال کند , حتی یک سایت زیرا و حرفه ای , اما ایا این گونه سایت ها از لحاظ استانداردهای گوگل قابل اعتماد هستند ؟

همه ما آرزو داریم در کسب و کار خود موفق عمل کنیم و نتایخ بسیار خوبی را دریافت کنیم , همه ما میخواهیم که نرخ بازدید از مخاطبان سایتمان را بالا ببریم لذا برای انجام این کار باید رفتار دقیق مخاطبین را به دقت زیر نظر بگیرید , باید بدانیم آنها به چه چیزی نیاز دارند , چه چیزی را از ما انتظار دارند , اگر این تحقیقات جامع و کامل را انجام دادید و داده های سایت خود را مطابق با کاربران منظم کرده اید , بدانید افرادی که از سایت شما بازدید میکنند وفادار به نام تجاری شما و قدردان زحمات شما خواهند بود .

5. مخاطبان چه می خواهند و چه انتظار دارند

بیایید با هم این سناریو را تصور کنیم :

فرض کنید شما یک سایت تجارت الکترونیک دارید و برای این منظور یک سایت فروشگاهی را طراحی کرده و به فروش محصولاتی چون کیف و کفش خواهید پرداخت,حال یک مشتری نیاز به خرید یک جفت کفش جدید دارد و او ورزشکاری است که برای خود به دنبال یک کفش دو و میدانی می باشد , شما به عنوان یک مدیر سایت باید محتوایی را در داخل سایت خود ایجاد کنید که طولانی و عمیق و اختصاصی در مورد محصول مورد نظر , انواع اطلاعات و موارد تشکیل دهنده را توضیح دهد , محتوا باید به گونه ای باشد که شبیه یک مقاله علمی بوده تا بسیار جذاب برای مخاطب بوده باشد .

 

حال زمانی که بازدید کننده محصول مورد نظر را مشاهده کرد و مقاله مربوط به این محصول را مطالعه نمود اقدام به سفارش میکند , شما به عنوان مدیر تصاویر مربوط به این کفش را به مخاطب در سایت نمایش می دهید لذا حتی می توانید یک کپن تخفیف برای او در نظر بگیرید از این جهت مشتری رضایت کامل و خرید فوری را انجام خواهد داد .

همانطور که می بینید، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو  و بالا بردن نرخ تبدیل بازدید در دستان شما است . اگر شما انتظارات مخاطبان خود را برآورده و به آنها در پیدا کردن آنچه که میخواهند کمک کنید مطمئن باشید موفق خواهید شد

 

ممکن است شما برای جستجوی یک موضوع یا کلمه ای از موتورهای جستجو همچون bing, yahoo, google استفاده کنید. هنگامی که عبارت مورد نظر را سرچ می کنید تا تعدادی از صفحات وب را مشاهده میکنید ، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه چیزی پشت این صفحات وجود دارد و آنها را حمایت می کند ؟ چه چیزی باعث شده سایت ها در صفحه اول قرار گیرد؟

در اینجا علاوه بر مطالبی که در بالا ذکر شد  کمی به کارکرد موتورهای جستجو همانند گوگل نگاهی سطحی می اندازیم.

ربات گوگل

گوگل دارای ربات های خزنده است که از بین تمامی محتوای سایت ها عبور کرده و تمام محتوایی را که می تواند در اینترنت پیدا کند جمع آوری می کند. و در قالب bigdate ذخیره میکند. خزنده ها یا ربات ها تمامی موارد را به دقت به موتورهای جستجو می دهند و سپس با توجه به درخواست شما داده های یافت شده با جستجوی شما مطابقت داده می شود.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو افزایش تعداد و کیفیت بازدید کنندگان از وب سایت را به همراه دارد و همچنین باعث خواهد شد بهبود رتبه بندی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو  صورت بگیرد

تحقیقات نشان می دهد که وب سایت هایی که در صفحه ی اول موتور جستجو قرار گرفته اند تقریبا ۹۵ درصد از کلیک ها را دریافت می کنند و مورد توجه کاربران قرار می گیرند.

برخی از این فعالیت ها  سئو عبارتند از :

۱.جستجوی کلید واژه:تجزیه و تحلیل انواع کلمات و مقدار استفاده از آن و همچنین درک هدف و انتظارات کاربران از جستجوی آنها

۲.حسابرسی فنی: اطمینان از این موضوع که وب سایت عاری از اشتباهات است

۳.بهینه سازی در محل: بهبود ساختار وب سایت ، ناوبری داخلی، هم ترازی صفحه  و محتوای مرتبط برای کمک به اولویت بندی مناطق کلیدی و جستجوی عبارات مرتبط

۴.تجربه کاربر: کاربران برای اینکه بتوانند نتیجه بهتر و مطلوبی را دریافت کنند می بایست با توجه به تجربه و مهارتی که دارند بهترین و مفیدترین سایت را انتخاب کرده و به شیوه بیان و تخصص وب سایت مورد نظر و همچنین متخصصان آن سایت اعتماد کنند .

 


طراحی سایت

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما
موسسه خیریه سگال

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی